خاستگاه قهوه فوری

البته بسیاری از کمپانی‌ها برای تهیه این نوع قهوه از قهوه روبوستا استفاده می‌کنند چرا که هزینه تولید قهوه عربیکا بالا است و استفاده از آن سودآوری زیادی را به همراه ندارد و همین امر سبب شده که قهوه فوری با قیمت بسیار مناسب به فروش برسد. لازم به ذکر است بدانید که کیفیت و طعم این قهوه به گونه‌ای است که که تقریبا 50 درصد از میزان قهوه سبز موجود در جهان صرف تولید قهوه فوری می‌شود.

میزان کافئین موجود در این مدل قهوه بسیار زیاد است و همین امر سبب شده که بسیاری از افراد که روز پر مشغله‌ای را در پیش رو دارند، صبح خود را با خوردن این نوع قهوه Instant Coffee آغاز می‌کنند. البته برخی افراد بر اثر عادت روتین خود قهوه مصرف می‌کنند که کافئین موجود در آن می‌تواند اعتیاد‌آور باشد به همین دلیل کمپانی‌های بزرگی در جهت تولید انواع قهوه فوری بدون کافئین فعالیت خود را آغاز نموده‌اند.

یک سوال؛ آیا قهوه فوری، شیرین است، پیشنهاد می کنیم مقاله کدام قهوه شیرین هستند و معرفی انواع قهوه شیرین را مطالعه کنید.

قهوه فوری و نحوه درست و دم کردن آن

یکی از مهم‌ترین دلایل خوش طعم و خوش عطر بودن انواع قهوه، درست دم کردن آن است. برخی افراد تصور می‌کنند با ترکیب آب و مقداری قهوه و حرارت دادن آن می‌توانند قهوه خوشمزه‌ای داشته باشند که این یک اشتباه بزرگ است. با وجود این که ساده‌ترین نوع آماده‌سازی قهوه مربوط به تهیه قهوه فوری است اما برای همین هم می‌بایست مراحل خاصی را طی کنید.

برای درست و دم کردن قهوه ابتدا داخل قوری آب بریزید و اجازه دهید که کاملا بجوشد سپس آن را از روی حرارت بردارید تا به اندازه ی‌یک دقیقه خنک شود. دقت داشته باشید که حجم آب استفاده شده باید متناسب با پودر قهوه باشد، به بیان دیگر برای هر 200 میلی لیتر آب یک قاشق چای خوری قهوه فوری اضافه کنید.

نحوه دم کردن قهوه فوری؛ نوشیدنی که فوری آماده میشود.

در این قسمت با استفاده از قاشق قهوه را در آب جوش حل کنید، حالت پودری مانند قهوه به سرعت حل خواهد شد و اثری از آن باقی نمی‌مانند. برخی افراد از افزودنی‌های خاصی استفاده می‌کنند که عطر و طعم قهوه را تغییر می‌دهند، برخی نیز تمایل دارند این قهوه را با شیر تست کنند که به دلیل داشتن ترکیبات ساده مشکلی ایجاد نمی‌شود. البته افزودن کافی میت هم انتخاب ایده آلی است.

اگر تمایل به نوشیدن قهوه فوری تلخ ندارید می‌توانید در زمان حل شدن قهوه از مقدار کمی شکر یایک حبه قند استفاده نمایید. البته گفتنی است که حجم کافئین موجود در این قهوه حداکثری است و به اندازه ی‌کافی می‌تواند سطح هوشیاری را بالا ببرد، در این حالت مصرف مواد قندی نیز باعث افزایش گردش خون شده و به حداکثر میزان هوشیاری خواهید رسید. با این اوصاف خوردن یک قهوه فوری شیرین در اول صبح می‌تواند انرژی شما را تا پایان روز تامین کند.

نتیجه گیری قهوه فوری چیست؟

قهوه فوری محصولی بی‌نظیر و پرطرفدار است که می‌توانید در طول روز و در هر ساعت از شبانه روز مصرف کنید. این قهوه به دلیل سادگی در تهیه و آماده‌سازی از اهمیت و محبوبیت بالایی برخوردار است از این رو می‌توان گفت که یک انتخاب ایده آل برای افراد پر مشغله است، همچنین دانشجو و دانش‌آموزانی که برای انجام تکالیف خود به زمان بیشتری نیاز دارند می‌توانند با خوردن این نوشیدنی زمان بیشتری را هوشیار باشند.

برچسب ها: