همزن؛ دستیار توانمند شما در آشپزخانه

اگر دوست دارید سرعت آشپزی خود را به طور اعجاب انگیزی افزایش دهید و زمینه را برای تجربه یک آشپزی ساده و به یاد ماندنی فراهم سازید، حتما یک همزن برقی فوق کاربردی بخرید.

برای آنان که دوستدار آشپزی و شیرینی پزی هستند، خرید همزن برقی بازار یک آرزو است. چشم هایتان را ببندید و دنیا را بدون این وسایل کارآمد تصور کنید. فکر کنید می خواهید یک کیک ساده بپزید و عزیزتان را سورپرایز نمایید.

برای این کار ناچارید سفیده های تخم مرغ را آنقدر با سرعت هم بزنید که به بافت مورد نظر برسند. یادتان نرود الان در دنیایی سِیر می کنیم که در آن خبری از همزن های برقی نیست. تنها راهی که پیش رو دارید، این است که یک چنگال بردارید و سفیده ها را به سرعت برق آنقدر هم بزنید که از کَت و کول بیفتید! اگر روش بهتری به ذهنتان می رسد، لطفا دریغ نکنید.

خُب حالا وقت آن فرا رسیده که چشم هایتان را باز کنید و خودتان را از این کابوس آزاردهنده خلاص کنید. خدا را بابت ظهور همزن ها شاکر باشید و هرچه سریع تر نسبت به خرید بهترین همزن برقی بازار اقدام نمایید. همزنی که کار را برایتان ساده و بی دردسر کرده و پخت یک کیک را بسیار لذت بخش تر از آنچه که هست، می نماید.

اگر به بازار پر هیاهوی لوازم خانگی سر زده باشید، حتما با انواع همزن برقی دستی و کاسه دار کم و بیش آشنایید. می دانید فرق بین این دو مدل چیست؟! پیشنهاد میکنیم مقاله معرفی 17 مدل از بهترین همزن را مطالعه کنید.

راهنمای خرید همزن دستی برقی بلاگ دومینو کالا

جای بهترین همزن یا میکسر آشپزخانه

همان طور که از نام همزن دستی پیداست، با استفاده از دست کار می کند. یعنی شما با دست مبارکتان زحمت انجام قسمتی از کار را می کشید. همزن کاسه دار حرفه ای تر از این حرف هاست که شما را به دردسر بیندازد.

این مدل برخلاف نوع دستی بی نیاز از دست بوده و صفر تا صد امور را خودش انجام می دهد. پس نیازی نیست روی سرش بایستید. همه چیز را با خیال راحت به آن بسپارید و بروید سراغ کاروبارتان!

اگر جویای قدرت همزن کاسه دار هستید، باید خدمتتان عرض کنیم که بسیار بیشتر از نوع دستی بوده و قادر به مخلوط کردن مواد با کیفیت قابل توجه تری است.

اگر اهل پختن کیک و شیرینی هستید، خرید یک همزن برقی حرفه ای بهترین پیشنهادی است که برایتان سراغ داریم. اما اگر گَه گُداری هوس کیک پزی و شیرینی پزی به سرتان می زند، همزن های دستی دستیاران خوبی برای شما هستند.

یک همزن و این همه مزیت؟!

از عرضه همزن های دستی به بازار زمان زیادی می گذرد. از زمانی که ما یادمان می آید، همزن های دستی بوده اند و بازار را به وجودشان مزین کرده اند. این همزن ها که دست بر قضا بسیار محبوب و پرفروش اند، دارای یک دسته و یک یا دو پره می باشند.

مدل های یک پره را با نام همزن های دستی تک موتوره و مدل های دو پره را تحت عنوان همزن های دستی دو موتوره نامگذاری می کنند. برای مخلوط کردن مواد با استفاده از همزن های دستی کافیست دستگاه را روشن نموده و آن را درون ظرفی که مواد مورد نظرتان را داخلش ریخته اید، بچرخانید.

در سوی مقابل همزن های دستی، همزن های کاسه دار قرار دارند. حقیقتا هرچه از محبوبیت این همزن ها برایتان بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده ایم. پره های این وسیله کاربردی به صورت اتومات در داخل کاسه آن به چرخش در می آیند.

پس دیگر نیازی نیست شما به دردسر بیفتید و زحمت چرخاندن همزن را بکشید. جالب است بدانید که برخی از مدل های این نوع همزن بسیار پیشرفته تر بوده و کاسه را هم می چرخانند! شاید از خودتان بپرسید که چنین قابلیتی دیگر برای چیست؟!

این مزیت موجب می شود که مواد موجود در داخل کاسه به صورت کاملا یک دست مخلوط شده و ترکیب حاصل بسیار یکنواخت باشد.

راهنمای خرید همزن کاسه دار بلاگ دومینو کالا

راهنمای خرید همزن های بازار

اگر قصد دارید با خرید یک همزن برقی با کیفیت خستگی چند سال هم زدن مواد مختلف با همزن های غیر برقی را از تنتان بزدایید، توجه به برخی نکات برایتان از نان شب واجب تر است. با دقت به فاکتورهای زیر نگاه کنید:

  • جنس و ظرفیت کاسه (در صورت کاسه دار بودن)
  • تعداد تیغه ها
  • جنس تیغه ها
  • وزن
  • توان
  • سرعت چرخش
  • قیمت دستگاه

اگر همزن برقی مورد نظر شما موفق به دریافت نمره قبولی در تمام فاکتورهای فوق الذکر گردد، شایسته دریافت عنوان بهترین همزن برقی بازار است.

جنس و ظرفیت کاسه (در صورت کاسه دار بودن)

جنس و ظرفیت کاسه همزن های کاسه دار از آن دسته فاکتورهایی است که توجه به آن از اوجب واجبات است. گفتنی است که در ساخت کاسه این سری از همزن ها عمدتا از پلاستیک و استیل استفاده می کنند.

کاسه های پلاستیکی اگرچه از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار هستند، اما چندان با دوام نبوده و با گذشت زمان دچار خط و خش می شوند و زیبایی ظاهری خود را از دست می دهند. این در حالی است که کاسه های استیل بسیار مقاوم و با دوام بوده و به مرور زمان آسیب نمی بینند.

ظرفیت کاسه همزن های برقی تابع نوع کاربرد و تعداد افراد خانواده است. ظرفیت کاسه این همزن ها از 2 الی 7 لیتر متغیر می باشد.

تعداد و جنس تیغه های همزن

همه ما به خوبی در جریانیم که یک همزن برقی برای مصارف متعدد و متنوعی از زدن تخم مرغ گرفته تا ورز دادن و زدن خمیر… مورد استفاده قرار می گیرد.

پس بسیار حائز اهمیت است که همزن خریداری شده از تیغه های مخصوص هر کار بهره مند باشد. ضمنا تیغه های فلزی به دلیل دوام و ماندگاری بالا بر تیغه های غیر فلزی ارجحیت دارند.

وزن همزن

از ما به شما نصیحت؛ در زمان انتخاب و خرید بهترین همزن برقی به طور ویژه به وزن دستگاه دقت کنید. اگر به دنبال همزنی معمولی برای استفاده کوتاه مدت هستید، همزن های سبک بهترین گزینه برای شما هستند.

توان و قدرت چرخش

حتما در هنگام خرید بهترین همزن برقی این سوال را از خودتان پرسیده اید که همزن چند وات بخرم.

حقیقت این است که قدرت چرخش یک همزن برقی تابع توان الکتریکی آن است. هر چه توان الکتریکی یک دستگاه بیشتر باشد، به تبع سرعت چرخش و مصرف برق آن هم بیشتر است. گفتنی است که بالا بودن توان الکتریکی موجب می شود که دستگاه در بلند مدت فشار زیادی را تحمل نکرده و آسیب نبیند.

یک همزن برقی خوب از سرعت های مختلفی برخوردار است. می دانید چرا؟

چون مسلما سرعت هم زدن خمیر با سرعت هم زدن تخم مرغ یکی نیست. با این اوصاف بهتر است همزنی را خریداری کنید که از سه سرعت تند، متوسط و کند بهره مند باشد.

قیمت دستگاه

آنچه عیان است، این است که قیمت همزن های برقی تابع فاکتورهای متعدد و متنوعی است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برند
  • مدل
  • تعداد و جنس تیغه
  • سرعت
  • ظرفیت
  • جنس
  • قابلیت ها و امکانات

برچسب ها: