خاستگاه قهوه روبوستا

از مهم‌ترین نکات درباره این دانه ی‌گیاهی می‌توان به تفاوت واضح آن با قهوه عربیکا اشاره کرد، قهوه روبوستا در ارتفاعات خیلی پایین‌تر رشد می‌کند از این رو به نسبت قهوه عربیکا از آسیب پذیری کمتری برخوردار است.قابلیت کاشت در ارتفاعات پایین امکان برداشت را بسیار ساده‌تر می‌کند به همین دلیل قیمت آن نیز کمتر خواهد بود.

این دانه ی‌گیاهی چند خاستگاه دارد و معمولا کشت آن بسیار ساده است و همین امر سبب شده که کشور‌های زیادی در زمینه تولید قهوه روبوستا فعالیت داشته باشند. ویتنام، برزیل، اوگاندا، اندوزی، تانزانیا و بسیاری کشور دیگر در این زمینه فعالیت دارند. کشت متعدد این دانه گیاهی سبب شده که هیچ گاه با کمبود آن مواجه نشوید و به نوعییکی از معمول‌ترین گزینه‌های کافی شاپ‌ها به شمار آید، بخصوص این که از قهوه روبوستا برای تولید انواع اسپرسو نیز استفاده می‌شود. پیشنهاد میکنیم مقاله 15 نوع از انواع قهوه را مطالعه کنید.

یکی از مهم‌ترین موارد درباره انواع قهوه روبوستا تولید شده کشور‌های متفاوت این است که عطر و طعم قهوه ی‌که در ویتنام تولید شده خیلی بهت و آجیلی‌تر از قهوه عربیکا است و همین امر سبب شده که یک پله جلوتر از سایر نمونه‌های مشابه باشد، رنگ تیره و مزه ی‌قوی‌تر از دیگر شاخصه‌های این قهوه تلخ به شمار می‌آید.

خواص و مزایای قهوه روبوستا برای بدن

خواص و مزایای قهوه روبوستا

قهوه روبوستا با داشتن خواص و مزایای زیادیکی از انتخاب‌های ایده آل برای افرادی است که به خورد این نوشیدنی عادت دارند. این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی از کافئین است که علاوه بر افزایش میزان هوشیاری، در افزایش سطح متابولیسم بدن نیز تاثیر گذار است. مصرف این میزان از کافئین در طول روز از ایجاد حالت کسلی و بی‌حوصلگی جلوگیری می‌کند به علاوه با افزایش سطح سوخت و ساز بدن تا حد زیادی در لاغری افراد تاثیر گذار خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر فواید و مضرات قهوه را مطالعه کنید.

افزایش سطح هوشیاری باعث تحریک سلول‌های مغزی برای فعالیت بیشتر می‌شوند که این امر می‌تواند در پیشگیری از آلزایمر بسیار موثر و مفید باشد، همچنینی این قهوه یکی از عامل‌های اصلی در پیشگیری بیماری پارکینسون است و می‌تواند روند پیشروی آن را تا حد زیادی آهسته‌تر کند.

خواص انواع طعم های قهوه روبوستا

قهوه روبوستا و نحوه درست کردن آن

این دانه ی‌گیاهییکی از منحصر به فرد‌ترین نوع قهوه است که به دلیل داشتن طعم و عطر فوق العاده در دسته محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم قرار می‌گیرد، مصرف آن در میان وعده‌ها بخصوص در وعده صبحانه انرژی کامل براییک روز کاری و پر مشغله را فراهم می‌کند. همانطور که عنوان شد از این نوع قهوه برای تهیه انواع اسپرسو استفاده می‌شود همین امر سبب شده که درست کردن آن شباهت زیادی به نوشیدنی‌هایی داشته باشد که بر پایهی‌اسپرسو تهیه می‌شوند.

البته این قهوه به صورت تک هم آماده می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های خاص آن را درست کنید. اگر قصد آماده کردن قهوه روبوستا در خانه را دارید می‌توانید با استفاده از قهوه ساز‌های خانگییک نوشیدنی خوشمزه داشته باشید. برای این که ابتدا مخزن آن را پر آب کنید و سپس پرتافیلتر را از قهوه روبوستا که آسیاب نشده پر و سطح آن را صاف نمایید. دستگاه را روی حالت تهیه قهوه تنظیم و روشن کنید. علاوه بر قهوه ساز‌های خانگی شما می‌توانید قهوه روبوستا را در انواع وسایل مانند فرنچ پرس، جذوه، کمکس، اسپرسو ساز و… آماده کنید.

خاصیت قهوه روبوستا برای سلامتی انسان

نتیجه گیری قهوه روبیستا چیه؟

قهوه روبوستا نقطه مقابل قهوه عربیکا است و برای افرادی که تمایل به خوردن قهوه‌های خیلی تلخ ندارند بسیار مناسب خواهد بود. روش تولید و برداشت متفاوت و چند خاستگاه بودن این قهوه سبب شده تا بتوانید مزه‌های متفاوتی از آن را تجربه نمایید. تنوع در کاشت و برداشت قهوه روبوستا سبب شده تا بتوان در اشکال متفاوت از آن استفاده کرد و بهترین و بیشترین کارایی آن در تهیه انواع قهوه بر پایه اسپرسو است.

برچسب ها: