مطمئناً با توضیحاتی که دادیم، اولین وسیله ای که به ذهن شما هم رسیده است، دستگاه ماشین لباسشویی است. لباسشویی ها جزو اولیه ترین، اساسی ترین و ضروری ترین وسیله برقی در آشپزخانه ها می باشند، که می بایست حتماً آن را خریداری کرده تا به وسیله آن تمامی لباس های کثیف تان را تمیز و خوش بو کنید.بی شک همیشه یک سری از لوازم برقی وجود دارند که باید در هنگام خرید آن دقت و حساسیت زیادی را به خرج دهید، چرا که گاهاً تا آخر عمر یا نهایت چندین سال یک بار می توانید آن را تعویض کنید، به همین علت می بایست بهترین نوع و بهترین مدل را انتخاب کرده تا یک وسیله مادام العمر را در خانه خود داشته باشید.

امروزه به دلیل تنوع بالای ماشین های لباسشویی، انتخاب کردن آن کمی دشوار است، به همین دلیل قبل از خرید حتماً باید یک سری نکات را مد نظر داشته باشید تا بهترین لباس شویی را با امکانات منحصر به فردی خریداری کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا نکاتی در مورد راهنمای خرید ماشین لباسشویی را به شما همراهان عزیز بگوییم تا بتوانید در هنگام خرید ماشین لباسشویی بهترین انتخاب را داشته باشید.

آشنایی با انواع ماشین لباسشویی

ابتدایی ترین نکته ای که باید در هنگام خرید ماشین لباسشویی به آن توجه کنید، انتخاب نوع ماشین لباسشویی است. چرا که این دستگاه ها دارای چندین نوع مختلف هستند و شما می توانید طبق نیاز و خواسته خود، مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید. تمامی مدل های لباسشویی شامل:

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

لباس شویی نیمه اتوماتیک را می توان جزو اولیه ترین دستگاه های ماشین لباسشویی دانست، از مهم ترین ویژگی های این نوع ماشین لباسشویی می توان به، ورود و خروج آب آن، توسط کاربران اشاره کرد. همچنین در این مدل لباسشویی ها، لباس های شسته شده باید به صورت دستی به ماشین خشک کن منتقل شود. از دیگر ویژگی های بارز این محصول می توان به مصرف انرژی کم، امکان متوقف کردن کار لباسشویی در حین شستشو و باز شدن درب آن ها از قسمت بالایی را نام برد.

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، 0 تا 100 شستشوی لباس را به صورت کاملاً اتوماتیک انجام می دهد. این لباسشویی ها دارای دربی در قسمت جلو هستند و نسبت به مدل های نیمه اتوماتیک، کاربردی تر و دارای تکنولوژی های پیشرفته تری هستند.

شستشوی سریع و راحت لباس ها با ماشین لباسشویی اتوماتیک

ماشین لباسشویی دوقلو

اگر جزو خانواده های پر جمعیت هستید و لباس های زیادی برای شست و شو دارید، ماشین لباسشویی دوقلو می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این ماشین های لباسشویی بخش خشک کن از قسمت شستشو به صورت جدا طراحی شده است و به همین دلیل به آن ها دوقلو گفته می شود. درب این ماشین های لباسشویی معمولا از بالا باز می شود و دارای عمق زیادی هستند که ممکن است برداشتن لباس ها را اندکی سخت کند. ابعاد این دستگاه ها بزرگ است و ظرفیت مدل های خانگی آن ها حداکثر به 9 کیلوگرم می رسد. لازم به ذکر است که، قیمت مناسب این محصولات، آن ها را به یک انتخاب مناسب برای برخی از مشتریان تبدیل کرده است.

9 نکته مهم در هنگام خرید ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم در هنگام خرید دستگاه ماشین لباسشویی می بایست حتماً به چندین نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، که ما در ادامه 9 نکته مهم را در رابطه با راهنمای خرید ماشین لباسشویی ذکر خواهیم کرد.

1- اصلی یا تقلبی بودن

مهم‌ ترین نکته و اولین نکته در هنگام خرید لباسشویی، توجه به این است که آیا لباسشویی اصل است، یا تقلبی. البته با وجود این که هر دو دستگاه اصلی و تقلبی یک کار را انجام می‌ دهند، اما تفاوت‌ های زیادی میان آن ها وجود دارد. درست است که، هزینه ماشین لباسشویی ارزان و تقلبی پایین تر است، اما ممکن است لباسشویی تقلبی در مدت زمان بسیار کمی خراب شود و شما را متحمل صرف هزینه سنگین برای تعمیر لباسشویی کند.

2- قیمت ماشین لباسشویی

احتمالاً مهم‌ ترین نکته برای خرید لباسشویی جدید این است که، تا چقدر می‌ خواهید هزینه کنید! مسلماً هزینه اولیه خرید لباسشویی کمی گران‌ قیمت‌ تر، بیش تر خواهد بود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که لباسشویی‌ های گران‌ تر معمولاً از کیفیت بالا تری برخوردار هستند. بنابراین از آن جایی‌ که احتمال مشکل پیدا کردن آن‌ ها کمتر خواهد بود، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ ها نیز کمتر است. در نتیجه در هزینه‌ های آب، انرژی و مواد شوینده نیز صرفه‌ جویی خواهد شد.

قیمت ماشین لباسشویی بر اساس بودجه شما

3- بررسی جای متناسب لباسشویی

اگر در یک خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می‌ کنید، احتمالاً اندازه و فضا یکی از دغدغه های شما هنگام خرید ماشین لباسشویی خواهد بود. لباسشویی‌ های درب از جلو نسبت به لباسشویی‌ های درب از بالا جمع‌ و جورتر هستند.

4- ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی بر اساس میزان لباس خشکی که در یک چرخه شستشو می‌ توانید در لباسشویی بریزید، بر حسب کیلوگرم تعیین می‌ شود. اگر شما جزو خانواده های پر جمعیت هستید می توانید از ظرفیت های بالای لباسشویی استفاده کنید و بالعکس اگر کم جمعیت هستید، ظرفیت های پایین یک انتخاب خوب برای شما است.

شستشوی لباس ها براساس ظرفیت ماشین لباسشویی

5- جنس ماشین لباسشویی

مواد اولیه در ساخت یک ماشین لباسشویی جزو ویژگی هایی است که به‌شدت به قیمت و کیفیت کلی ساخت لباسشویی بستگی دارد. لباسشویی‌ های ارزان قیمت اغلب از بدنه هایی با جنس پلاستیک محکم یا سرامیک ساخته‌ شده‌ اند؛ درحالی‌ که مدل‌ های گران‌ تر از استیل ضد زنگ ساخته‌ شده‌ اند.

6- نوع چرخش یا حرکت درام لباسشویی

در ادامه راهنمای خرید ماشین لباسشویی، به بررسی نوع حرکت درام دستگاه خواهیم پرداخت. ماشین لباسشویی‌ های مدرن درام خود را به یکی از دو روش با تسمه و بدون تسمه از طریق موتور به حرکت در می‌ آورند. ماشین لباسشویی های بدون تسمه حرکت کم تری دارند و کنترل بیشتری روی درام دارند که این ویژگی اجازه تنظیمات سریع و آپشن‌ های برنامه‌ های متخلف را می‌ دهد. اما ماشین لباس شویی های تسمه دار این ویژگی را ندارند.

چرخش و حرکت ماشین لباسشویی به دو روش تسمه و بدون تسمه

7- میزان مصرف انرژی

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که هنگام خرید یک ماشین لباسشویی خوب باید به آن توجه کنید، میزان مصرف انرژی یا همان کارایی لباسشویی است. برای بررسی این مورد حتماً باید به برچسب انرژی لباسشویی دقت کنید. ماشین لباسشویی‌ های دارای رتبه A، بهترین کارایی و بهره‌و ری انرژی را دارند.

8- گارانتی و خدمات پس از فروش

شاید با تجربه و یا با تحقیق به این مطلب رسیده باشید که وسایل برقی حتی در اولین روز استفاده با احتمال خرابی روبه رو هستند! در این صورت داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر می تواند بسیار چاره ساز بوده و خیالتان را راحت کند. دقت کنید که ماشین لباسشویی برای شامل شدن گارانتی باید توسط نماینده معتبر نصب و راه‌ اندازی گردد.

9- برند های ماشین لباسشویی

برای خرید ماشین لباسشویی، در ایران ماشین های شستشوی لباس با برند های مختلفی از جمله ال جی، سامسونگ، پاکشوما، بوش، اسنوا، جی پلاس و… به فروش می رسد.

برندهای مختلف برای خرید ماشین لباسشویی

مهم ترین واژه های ماشین لباسشویی

زمانی که دستگاه ماشین لباسشویی را خریداری می کنید، بر روی بدنه آن تعدادی دکمه درج شده است که شامل موارد ذیل می باشد:

  • قفل کودک (child lock)

قفل کودک به کودکان کنجکاو اجازه نمی‌ دهد تنظیمات صفحه کنترل را دست بزنند. به این ترتیب آن‌ها دیگر نمی‌ توانند به طور اتفاقی برنامه شستشو را دچار وقفه کنند.

قفل کودک در ماشین لباسشویی چه کاربردی دارد؟
  • نمایشگر (Display)

از روی نمایشگر می‌ توانید وضعیت شستشو را کنترل کنید. این صفحه‌ها معمولا LED یا LCD هستند.

  • برچسب انرژی (Energy Label)

این برچسب به شما امکان می‌ دهد از میزان مصرف برق و آب و همچنین سر و صدای دستگاه مطلع شوید. این میزان از A تا G دسته بندی شده است.

  • آبگیری مجدد (Extra Rinse)

این برنامه به شما اطمینان می‌ دهد که ماده شوینده به طور کامل استفاده شده است. چرا که باقی ماندن مواد شوینده روی لباس‌ ها باعث حساسیت پوستی و سوزش می‌ شود.

برنامه آبگیری مجدد در ماشین لباسشویی چگونه عمل می کند؟
  • کارکرد نیمه پر (Half Load)

با این قابلیت می‌ توانید هنگامی که کار شست وشو به نیمه رسیده یا لباس کمتری داخل ماشین است، از آب و قدرت کمتری استفاده کنید.

  • منطق فازی (Fuzzy logic)

این سیستم به طور خودکار دما، آب و میزان مواد شوینده را براساس مقدار لباس‌ ها و درجه کثیفی آنها تنظیم میکند.

  • زمان باقی مانده (Time Remaining)

نشان دهنده زمان باقی مانده از شستشوی لباس‌ ها است.

  • اتوکشی آسان (Easy Iron)

برای کاستن از چین و چروک لباس‌ های ظریف برنامه‌ های ویژه‌ ای در برخی ماشین‌ های لباسشویی وجود دارد. که استفاده از آب بیشتر در آخرین مرحله شستشو (آبکشی) از ایجاد چروک لباس جلوگیری می‌ کند.

جلوگیری از ایجاد چروک لباس با استفاده از برنامه آبکشی

جدول ظرفیت لباسشویی متناسب با اعضای خانواده

تعداد اعضاء خانواده ظرفیت لباسشویی مقدار لباس در لباسشویی
یک تا دو نفره 5kg2 پیراهن
2 شلوار جین
1 ملحفه
2 حوله کوچک
2 روبالشی
کوچک 7kg3 پیراهن
3 شلوار جین
1 ملحفه
2 حوله کوچک
2 روبالشی
متوسط 8kg4 پیراهن
3 شلوار جین
1 ملحفه
3 حوله کوچک
3 روبالشی
بزرگ10kg3 پیراهن
3 شلوار جین
2 ملحفه
6 حوله کوچک
6 روبالشی

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات و ویژگی های مهم در رابطه با خرید دستگاه ماشین لباسشویی را بررسی کنیم، تا شما انتخابی درست تر را در هنگام خرید داشته باشید. همچنین شما می توانید انواع مدل های لباسشویی را با برند های مختلف در فروشگاه اینترنتی دومینو کالا با قیمت کم تر از همه جا و با ضمانت کالا خریداری کنید.

خرید لباسشویی از فروشگاه اینترنتی دومینو کالا

شما برای خرید هر کدام از محصولات لباسشویی فوق فقط کافیست به فروشگاه اینترنتی دومینو کالا مراجعه کنید، تمامی لباسشویی های مختلف با برند های متنوع و با توضیحات کامل تر و قیمت مناسب تر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما با خرید از دومینو کالا تجربه یک خرید امن و با کیفیت را خواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی دومینو کالا

فروشگاه دومینو کالا در سال ١٣٩٠ با هدف ورود به عرصه محصولات داخلی در زمينه پخش محصولات الکتریکی خانگی فعاليت خود را آغاز نمود و امروزه بعد از گذشت سالها می توانيم با افتخار با توجه به كيفيت بالا و خدمات پس از فروش و رضايت مشتريان، به عنوان يكي از پخش کنندگان بخش خصوصی در خدمت مشتريان عزيز باشيم.

برچسب ها: