در بهترین اسپلیت ها نوع کمپرسور و فناوری به کار رفته در کولرهای گازی، میزان مصرف انرژی و همینطور گارانتی نیز موجب تفاوت این دستگاه‌های مدرن و پرکاربرد شده است. به همین جهت اغلب مردم در هنگام خرید کولر گازی سردرگمی‌های فراوانی دارند و در انتخاب نوع مناسب دستگاه دچار تردید می‌شوند. مطلب حاضر راهنمای خرید بهترین کولر گازی 12000 بلاگ دومینو کالا است که خریدار را از این تردیدها و سردرگمی‌ها رها می‌کند و دید روشن و مناسبی برای او فراهم می‌آورد.

انواع کولر گازی از نظر ظرفیت یا BTU

کولرهای گازی با BTU یا ظرفیت های 12000، 18000، 24000، 30000، 36000، 42000 و 60000 به بازار عرضه می‌شوند. ظرفیت مختلف کولرها به جهت برخی از خصوصیات مانند: متراژ و شرایط جغرافیایی مکان و تعداد کاربران در نظر گرفته می‌شود.

انواع ظرفیت های کولر گازی 12000، 18000، 24000، 30000، 36000، و ....

راهنمای خرید بهترین کولر گازی 12000

در راهنمای خرید بهترین کولر گازی 12000 با انواع کولرهای گازی از جهات مختلف آشنا می‌شویم اگر میخواهید بیشتر در مورد راهنمای خرید کولر گازی بدانید پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید.

آشنایی با انواع کولر گازی از جهت ساختار قرار گرفتن اجزای آن

کولرهای گازی از جهت ساختاری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و هر شخص باید بر اساس محل و خنک کنندگی مورد نظر و بودجه خود یکی از آنها را انتخاب و خریداری کند.

آشنایی با ویژگی های کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت یکی از تجهیزات خانگی خوب و پرکاربرد است. این دستگاه ها دارای دو بخش هستند که یک بخش آنها در خارج از مکان مورد نظر قرار می‌گیرد. موتور یا کمپرسور کولر گازی در بخش خارج فضای اتاق قرار دارد و دورتر از محل نصب می شود. این نوع کولرها صدای اندکی تولید می کنند و خنک کنندگی بسیاری دارند.

بررسی خصوصیات کولرهای گازی پنجره ای با ظرفیت 12000

در راهنمای خرید بهترین کولر گازی 12000 بهتر است با کولرهای گازی پنجره ای نیز آشنا شوید. کولر گازی پنجره ای 12000 مناسب فضاهای کوچک است و تمامی اجزای آن در یک جعبه قرار دارد. به عبارت دیگر در این کولرها کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و کویل خنک کننده همگی در یک بدنه و در فضای اتاق نصب می شوند.

بهترین کولر گازی 12000 برای فضاهای کوچک

معرفی خصوصیات کولرهای گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده یکی از گزینه های مطلوب برای خنک کردن مکان های عمومی مانند: ترمینال های مسافربری، فروشگاه ها و مساجد است. این نوع کولرها دو بخش دارند. کندانسورهای این دستگاه ها در خارج از محل و پنل اصلی آنها در داخل اتاق قرار می گیرند. مکان هایی که امکان نصب کولرهای اسپلیت یا پنجره ای برای آنها وجود ندارد؛ نصب کولرهای گازی ایستاده بهترین گزینه به شمار می رود.

ویژگی های کولر گازی پرتابل با ظرفیت های گوناگون

خصوصیات کولر گازی پرتابل نیز در مطلب خرید کولر گازی 12000 مورد بررسی قرار می گیرد. این نوع کولرها در بخش زیرین خود مجهز به چرخ هستند و به راحتی جابجا می شوند. این تجهیزات سرمایشی یک تکه ای هستند و نصب آسانی دارند. نصب کولر گازی ایستاده نیازی به لوازم یا مهارت خاصی ندارد. کولر گازی پرتابل 12000 جزو گزینه های مناسب نصب در فضاهای کوچک است. این دستگاه ها نسبت به سایر مدل های کولر گازی قیمت کمتری دارند و شما می توانید با خرید بهترین کولر گازی با ظرفیت 12000 مدل پرتابل، فضای آپارتمان کوچک خود را به خوبی خنک و دلپذیر کنید.

حال که با انواع کولر گازی با ظرفیت های مختلف آشنا شدیم در ادامه به خصوصیات کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر یا معمولی می پردازیم.

راهنمای خرید بهترین کولر گازی با ظرفیت 12 هزار بلاگ دومینو کالا

راهنمای خرید بهترین کولر گازی 12000 و بررسی کولرهای اینورتر و معمولی

در راهنمای خرید بهترین کولر گازی 12000 به بخش بررسی کولرهای اینورتر و معمولی می رسیم. کولر گازی 12000 اینورتر، کمپرسور مجهز به برد الکترونیکی دارد. دور موتور این نوع دستگاه ها هنگام رسیدن به دمای مطلوب تغییر می کند و به این ترتیب مصرف انرژی کاهش می یابد. در کولرهای گازی غیر اینورتر یا معمولی فرایند تنظیم دما به گونه دیگری است. کمپرسور در کولرهای معمولی در هنگام رسیدن به دمای مطلوب خاموش شده و مجددا در هنگام افزایش دما روشن می شود. این فرایند به جهت روشن و خاموش شدن مداوم کمپرسور با مصرف انرژی بیشتری همراه است.

به همین جهت اغلب خانواده ها به دنبال خرید بهترین کولر گازی 12000 کم مصرف با کمپرسور اینورتر هستند. لازم به ذکر است که تعمیر و سرویس کولر گازی اینورتر با ظرفیت های مختلف نسبت به کولرهای معمولی هزینه بیشتری دارد.

بررسی سایر خصوصیات انواع کولرهای گازی

در راهنمای خرید بهترین کولر گازی 12000 با خصوصیات دیگر این دستگاه های پرکاربرد آشنا می شویم. کولرهای گازی از جهت انواع کمپرسور، قدرت پرتاب، میزان صدا، برند، نوع برق مصرفی، قابلیت تصفیه هوا و همینطور قابلیت هوشمند بودن نیز با یکدیگر متفاوت هستند. شما باید با توجه به شرایط اقلیمی و نوع منطقه و همچنین ویژگی های محل مورد نظر از لحاظ متراژ، تعداد کاربران و میزان خنک کنندگی مورد نیاز دستگاه مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

به عنوان مثال شما می توانید یک کولر گازی 12000 برای آپارتمان کوچک خود در شهر تهران خریداری کرده و تابستان های خود را بهاری کنید؛ ولی این مدل دستگاه با توجه به ظرفیت آن در اغلب موارد برای خنک کردن خانه ای در شهر اهواز مناسب نیست.

راهنمای خرید بهترین کولرگازی 12000 اینورتر

کولر گازی 12000 برای چه فضاهایی مناسب است؟

در ابتدای مطلب درباره ظرفیت یا BTU کولرهای گازی صحبت کردیم. کولر گازی 12000 با توجه به ظرفیت دستگاه برای مکان های کوچک با مساحت بین 20 تا 40 متر مربع مناسب است. کولرهای گازی با ظرفیت بالاتر برای مکان ها و ساختمان های بزرگ تر و پرتردد گزینه های خوبی به شمار می روند. به عنوان مثال: کولر گازی با ظرفیت 24000، 30000 و 60000 به ترتیب برای مکان های به مساحت 60 تا 80 متر مربع، 80 تا 100 متر مربع و 160 تا 220 متر مربع مناسب است.

بهترین مارک خارجی کولر گازی 12000

کولر گازی 12000 با برندهای داخلی و خارجی در بازار به فروش می رسد. در این بین برخی از آنها از کیفیت بالاتری برخوردارند. با توجه به اعتبار و اصالت کولرهای وارداتی می توان به برند اُجنرال (OGENERAL) به عنوان بهترین مارک خارجی کولر گازی 12000 اشاره کرد. این محصول ژاپنی دارای قدرت بالا و مصرف انرژی پایینی است. البته کولرهای گازی با برندهای خارجی دیگری نظیر: ال جی، سامسونگ، گری، زانتی، جنرال مکس، هایسنس و یونیوا نیز در بازار عرضه می شوند که کیفیت ها و قیمت های متفاوتی دارند.

پرفروش ترین مارک های ایرانی کولر گازی 12000

کولر گازی 12000 توسط شرکت های ایرانی نیز تولید و عرضه می شود. شرکت هایی مانند: اسنوا، پاکشوما، تک الکتریک، جی پلاس، ایران رادیاتور و انرژی برخی از این شرکت های داخلی هستند. در این میان می توان به کولر گازی 12000 ایران رادیاتور، تک الکتریک، اسنوا و پاکشوما به عنوان پرفروش ترین مارک های ایرانی کولر گازی 12000 اشاره کرد.

راهنمای خرید بهترین کولر گازی 12000

خرید بهترین کولر گازی با ظرفیت 12000 از دومینو کالا

دومینو کالا یکی از فروشگاه های آنلاین است که با بیش از ده سال سابقه در زمینه عرضه محصولات الکتریکی خانگی فعالیت دارد. در این فروشگاه انواع کولر گازی در برندها و مدل های مختلف نیز به فروش می‌رسد. شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه دومینو کالا و مشاهده خصوصیات انواع کولرهای گازی در این سایت، دستگاه مناسب جهت نصب در محل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. خرید بهترین کولر گازی با ظرفیت 12000 از دومینو کالا تنها با بررسی درست و دقیق محل، نیازهای کاربر و مشخصات دستگاه امکان پذیر است.

برچسب ها: