اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد تعویض یا خرید تلویزیون جدید و با کیفیت را دارید، پیشنهاد میکنیم تا آخر این مقاله راهنمای خرید بهترین تلویزیون 55 اینچ همراه ما باشید.

کاربرد تلویزیون

تلویزیون ها امروزه دارای امکانات و قابلیت های هوشمند متعددی هستند، که موجب می شوند این وسیله کاربردی تر باشد و عملکرد بهتری داشته باشد. از جمله این امکانات و قابلیت ها می توان به موارد زیل اشاره کرد:

  • پخش آنلاین فیلم و تصاویر
  • وب گردی
  • قابلیت نصب نرم افزار های مختلف
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • اجرای انواع بازی های رایانه ای و کامپیوتری
  • پخش زنده و همزمان برنامه های رادیویی
  • قابلیت اتصال و همگام سازی با گوشی و لپ تاپ

امروزه به دلیل افزایش روز افزون تلویزیون ها باید در هنگام خرید به نکات زیادی توجه داشته باشیم، اما اولین و مهم ترین نکته در هنگام خرید تلویزیون انتخاب سایز آن است. چرا که تلویزیون ها در ابعاد و سایز های مختلفی طراحی و تولید شده اند، و می بایست نسبت به فضای خود تلویزیون مورد نظر را خریداری کنیم.

برای منزل خود باید تلویزیون چند اینچ بخریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، سایز مطلوب تلویزیون فارغ از نوعِ آن کاملاً به محیط خانه شما بستگی دارد. با این حال، پیشنهاد ما برای یک منزل ۱۰۰ متری با سالنِ مناسب استفاده از یک تلویزیون 55 اینچ است. از ویژگی های تلویزیون هایی با اندازه 55 اینچ می‌ توان به کیفیت تصویر عالی اشاره کرد. چرا که بیشتر پارامتر های مربوط به تصویر نظیر رزولوشن، کنتراست، نرخ تازه‌ سازی تصویر و … اغلب بهتر از تلویزیون‌ هایی با مقدار اینچ کمتر است. همچنین لازم به ذکر است که بدانید بیشتر تلویزیون‌ های 55 اینچ دارای رزولوشن ۴K هستند. پیشنهاد مس کنیم مقاله راهنمای خرید تلویزیون را مطالعه کنید.

نکات مهم خرید تلویزیون های 55 اینچ

خرید تلویزیون 55 اینچ نیز مانند سایر وسیله های برقی دارای نکات خاصی است، که دومینو کالا در ادامه این مقاله قصد دارد به بررسی هر کدام به صورت جداگانه بپردازد تا شما در هنگام خرید، انتخاب بهتری داشته باشید. پیشنهاد می کنیم برای خرید تلویزیون 55 اینچ به این صفحه مراجعه کنید.

1- انتخاب برند

در ابتدا اولین نکته ای که باید در هنگام خرید تلویزیون های 55 اینچ به آن توجه کنید، انتخاب آن از یک برند معتبر و با کیفیت است. چرا که شرکت تولید کننده ارتباط مستقیمی با محصول خود دارد، پس به همین علت باید از یک برند معتبری تلویزیون خود را خریداری کنید.

2- بررسی مدل‌ های مختلف

حتماً در مورد مدل‌ هایی که انتخاب کرده‌ اید تحقیق کنید؛ البته این کار شاید برای بعضی از دوستان کمی زمان گیر باشد البته گاها این مدل‌ ها در سایت‌ هایی مانند دومینو کالا مورد بررسی قرار گرفته اند و کار شما را راحت تر کرده اند. بررسی کردن مدل های مختلف باعث می شود تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید تلویزیون 55 اینچ

3- نیازسنجی

به طور خلاصه می‌ توان گفت که حتماً قبل از انتخاب نهایی، استفاده‌ روزمره خود از تلویزیون را در قالب یک لیست به ترتیب یادداشت کنید سپس این موارد را در حین خرید در نظر بگیرید؛ به طور مثال برای افرادی که تمایل دارند در شب و یا فضا های تاریک به تماشای تلویزیون بپردازند، خرید یک تلویزیون با پنل VA توصیه می‌ شود اما اگر هال یا پذیرایی شما گسترده است، شاید انتخاب یک تلویزیون با پنل IPS عاقلانه‌ تر به نظر برسد.

4- امکانات جانبی

شاید چند سال پیش هنگام خرید تلویزیون فقط کیفیت تصویر را در نظر می‌ گرفتند اما امروزه در حین خرید تلویزیون مواردی مانند ریموت هوشمند و سیستم عامل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ از طرفی سیستم عامل اندروید یا گوگل‌ تی‌ وی نیز به دلیل پشتیبانی از طیف گسترده‌ ای از برنامه‌ ها و بازی‌ ها در ایران نسبت به سایر پلتفرم‌ ها می‌ تواند انتخاب بهتری باشد.

معرفی 7 مدل از بهترین تلویزیون های سایز 55 اینچ

در لیست زیر بهترین تلویزیون های 55 اینچ که در سال 2024، آمار بیشترین فروش و رضایت را در ایران کسب کرده‌ اند معرفی می‌ کنیم:

  1. سامسونگ
  2. تی سی ال
  3. ایکس ویژن
  4. فیلیپس
  5. دوو
  6. ال جی
  7. سام

1- تلویزیون 55 اینچ سامسونگ

یکی دیگر از محصولات برجسته و محبوب در دسته تلویزیون‌ های خانگی تلویزیون 55 اینچ سامسونگ است. که دارای صفحه نمایش بزرگتر و ویژگی‌ های فنی پیشرفته تری می باشد، این تلویزیون سامسونگ تجربه‌ تماشای شگفت‌ انگیزی را به شما ارائه می‌ دهد. تلویزیون سامسونگ 55 اینچ با ابعاد بزرگتر نسبت به تلویزیون‌ های استاندارد، تماشای فیلم‌ ها، برنامه‌ های تلویزیونی و بازی‌ های ویدیویی را به صورت بیشتر و جذاب‌ تر ارائه می‌ دهد. همچنین با صفحه نمایش بزرگ 55 اینچی، تمام جزئیات و رنگ‌ ها به شکل واقعی و واضحی به نمایش در می‌ آیند.

تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی با تمام جزئیات و رنگ ها با تلویزیون 55 اینچ سامسونگ

2- تلویزیون 55 اینچ تی سی ال

تلویزیون هوشمند تی سی ال با سایز ۵۵ اینچ با استفاده از فناوری ال‌ ای دی، تصویری با کیفیت بالا و رنگ‌ های زنده و واقعی را به شما نمایش می‌ دهد. با خرید و استفاده از این تلویزیون تماشای فیلم ها، برنامه‌ ها و بازی‌ ها به یک تجربه واقعی تبدیل می‌ شود.

این تلویزیون تی سی ال دارای ویژگی‌ های هوشمند بوده و به شما این امکان را می‌ دهد تا به راحتی به اینترنت متصل شوید و از برنامه‌ های محبوب خود استفاده کنید. همچنین، شما می‌ توانید به راحتی به اپلیکیشن‌ های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید و با استفاده از رابط کاربری ساده و کارآمد، از تمامی ویژگی‌ های این تلویزیون بهره ببرید.

تلویزیون هوشمند و ال ای دی 55 اینچ تی سی ال

3- تلویزیون 55 اینچ ایکس ویژن

تلویزیون 55 اینچ ایکس ویژن، یکی از کامل‌ ترین محصول‌ های برند ایکس ویژن است. این تلویزیون، با کیفیت تصویر بالا و طراحی جذاب یکی از مناسب‌ ترین گزینه های خرید تلویزیون ۵۵ اینچ ایکس ویژن است. سیستم عامل این تلویزیون اندروید بوده که دسترسی شما را به دنیای دیجیتال به راحتی میسر می کند. صفحه نمایش این تلویزیون 4K بوده که همراه با فناوری HDR10 می تواند خروجی بسیار با کیفیت و کاربر پسندی را ارائه دهد. اگر به دنبال خرید تلویزیون ایکش ویژن به‌ روز و اقتصادی هستید، تلویزیون 55 ایکس ویژن می تواند یک انتخاب بسیار مقرون به صرفه باشد.

تلویزیون 55 اینچ ایکس ویژن با صفحه نمایش 4K

4- تلویزیون 55 اینچ فیلیپس

تلویزیون ال ای دی هوشمند فیلیپس سایز 55 اینچ یکی از پیشرفته‌ ترین و با کیفیت‌ ترین تلویزیون های 55 اینچی موجود در بازار است که با توانایی بسیار عالی در نمایش انواع تصاویر به دست کاربران می‌ رسد. این تلویزیون فیلیپس همچنین به سیستم عامل اندروید با امکانات جانبی فراوان مجهز شده تا تجربه‌ ای متفاوت از کار کردن با یک تلویزیون هوشمند برای شما رقم بخورد.

تلویزیون 55 اینچ فیلیپس مجهز به سیستم عامل اندروید

5- تلویزیون 55 اینچ دوو

تلویزیون 55 اینچ دوو، یکی از محصولات جدید و هوشمند شرکت دوو است که دارای امکانات و قابلیت های منحصر به فرد و ویژه ای می باشد. و به نحوی طراحی شده است که تصویری با کیفیت را به نمایش می گذارد و اگر این مدل را خریداری کنید، می توانید هر شبکه ای را که بخواهید به راحتی تماشا کنید و دیگر لازم نیست که برای داشتن شبکه های بیشتر، دستگاه دیجیتال جدا گانه تهیه کنید و همچنین در صورتی که این مدل تلویزیون دوو را تهیه کنید، بهترین مزیت های یک تلویزیون خوب را مشاهده خواهید کرد.

تلویزیون 55 اینچ هوشمند دوو دارای دستگاه دیجیتال جداگانه

6- تلویزیون 55 اینچ ال جی

تلویزیون 55 اینچ ال جی یکی از پر طرفدار ترین ابعاد تلویزیون در بین محصولات بازار است چون ابعادی مناسب برای متراژ های متوسط یا حتی بالای منازل است و اکثر کاربران به دنبال تلویزیون ال جی با این ابعاد هستند. قیمت مناسب و امکانات به روزی که در 55 اینچ ال جی به کار رفته از دلایلی است که این محصولات طرفداران زیادی دارد.

تلویزیون‌ ال جی 55 اینچ با صفحه نمایش LED ،NanoCell ،OLED و QNED به بازار عرضه می‌ شوند که همین نشان دهنده طرفداران زیاد این اندازه صفحه نمایش است که هر کدام در میان هم رده‌ هایش کیفیت بی نظیری را داشته و طول عمر بالایی نیز دارد.

تلویزیون ال جی 55 اینچ با صفحه نمایش LED ،NanoCell ،OLED و QNED

7- تلویزیون 55 اینچ سام

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک سایز 55 اینچ از جمله پر فروش‌ ترین محصولات شرکت ایرانی سام است که با عملکرد عالی در نمایش تصاویر و همچنین قابلیت‌ های جانبی فراوان، محبوبیت زیادی میان کاربران دارد. این تلویزیون سام از سیستم عامل اندروید به عنوان رابط هوشمند استفاده کرده و وجود امکاناتی مانند HDR و پشتیبانی از صدای دالبی، آن را به گزینه‌ ای عالی برای خرید تبدیل می‌ کنند. برای خرید تلویزیون 55 اینچ سام به این صفحه مراجعه کنید.

تلویزیون 55 اینچ سام دارای سیستم عامل اندروید و پشتیبانی از صدای دالبی

مزایای خرید تلویزیون 55 اینچ

1- این تلویزیون با صفحه نمایش 55 اینچی، تجربه تماشای بزرگ تر و بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. با این اندازه تماشای فیلم، بازی و برنامه های تلویزیونی به عنوان سینمای خانگی لذت بیشتری خواهد داشت.

2- تلویزیون های 55 اینچی معمولا با کیفیت تصویر بالا از جمله رزولوشن 4K یا حتی 8K عرضه می شوند. این به معنای نمایش تصاویر با جزئیات بسیار بالا، رنگ های زنده و تصاویر واقعی است.

3- تلویزیون های 55 اینچی مجهز به فناوری های تصویری پیشرفته مانند HDR (محدوده دینامیکی بالا)، OLED یا QLED هستند. این فناوری ها کیفیت تصویر، تفاوت رنگ ها را بهبود می بخشد و کنتراست تصویر را افزایش می دهد.

4- تلویزیون های 55 اینچی معمولاً دارای اتصالات و قابلیت های گسترده ای هستند. شامل ورودی های HDMI، USB، Wi-Fi، بلوتوث و Smart OS می باشد. آن ها به شما این امکان را می دهند که به راحتی دستگاه های مختلف را به تلویزیون متصل کنید و از برنامه ها و خدمات آنلاین بهره مند شوید.

مزایای خرید تلویزیون 55 اینچ

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین برند های ساخت تلویزیون های 55 اینچ را برای شما همراهان با تمام نکات و ویژگی ها نام ببریم تا شما انتخابی درست تر را در هنگام خرید داشته باشید. تمامی مدل های 55 اینچی برند های بالا در فروشگاه اینترنتی دومینو کالا موجود است و شما می توانید با قیمت کم تر از همه جا و با ضمانت کالا محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.

خرید تلویزیون از فروشگاه اینترنتی دومینو کالا

شما برای خرید هر کدام از محصولات فوق فقط کافیست به فروشگاه اینترنتی دومینو کالا مراجعه کنید، تمامی تلویزیون های مختلف با برند های متنوع و با توضیحات کامل تر و قیمت مناسب تر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما با خرید از دومینو کالا تجربه یک خرید امن و با کیفیت را خواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی دومینو کالا

فروشگاه دومینو کالا در سال ١٣٩٠ با هدف ورود به عرصه محصولات داخلی در زمينه پخش محصولات الکتریکی خانگی فعاليت خود را آغاز نمود و امروزه بعد از گذشت سالها می توانيم با افتخار با توجه به كيفيت بالا و خدمات پس از فروش و رضايت مشتريان، به عنوان يكي از پخش کنندگان بخش خصوصی در خدمت مشتريان عزيز باشيم.

برچسب ها: