اما جارو ها فقط برای تمیز کردن فضا های بیرون از خانه مناسب بودند و اگر از فرش و زیر انداز ها استفاده می‌ کردید، این جارو ها به خوبی نمی‌ توانستند زباله های باقی مانده در درز فرش‌ ها را تمیز کنند. به همین دلیل بود که جاروبرقی‌ ها اختراع شدند. جاروبرقی توانستند تمیز کردن خانه را آسان تر کنند و به شما واسطه آن می توانید سریع‌ تر و با کیفیت بهتری خانه و محل زندگی‌ تان را تمیز و مرتب کنید، اما ماجرا به همین‌ جا ختم نشد. شما هم به خوبی می‌ دانید که انسان هیمشه در حال پیشرفت است و دوست دارد همپای تکنولوژی ابزار جدیدتری برای راحت‌ تر شدن زندگی‌ خود و هم نوعانش در اختیار داشته باشد.

چند سالی است که شاهد پیشرفت روز افزون در حوضه تکنولوژی بوده ایم، به طوری که امروزه صنعت رباتیک توانسته به بازار لوازم خانگی نفوذ کند. که یکی از همین دستگاه های رباتیک، جارو های رباتیک است. جارو های هوشمند (رباتیک)، به صورت مستقل و حرفه ای خانه را تمیز می‌ کنند و بدون نیاز به دخالت انسان، خودشان تمام درز ها و بخش‌ های مختلف را از گرد و غبار و ذرات باقی مانده پاکسازی می‌ کنند. البته تولید جارو های رباتیک هنوز طول عمر چندانی ندارد و کمپانی‌ های اندکی در زمینه تولید آن فعالیت دارند. اگر شما هم قصد خرید جارو رباتیک هوشمند را دارید؛ پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

جاروبرقی رباتیک چیست؟

جاروبرقی همانطور که از نامش پیداست یک وسیله برقی بوده که با استفاده از آن می توانید فصای داخلی خانه را تمیز کنید. جاروبرقی رباتیک یا همان جاروبرقی خودکار، نیز یک دستگاه تمیز کننده بوده، که با استفاده از فناوری رباتیک و هوش مصنوعی طراحی شده است، تا بتواند به صورت خودکار فضا های مختلفی را تمیز کند.

جاروهای رباتیک معمولاً دارای سنسور های مختلف و نظارت هوشمندانه برای شناسایی موانع، تشخیص لکه‌ های کثیفی و هدایت دقیق در فضا هستند. عملکرد اصلی این جاروبرقی ها به این صورت است، که بدون نیاز به مداخله انسان، به راحتی می تواند اتاق‌ ها و فضا های داخلی را تمیز کند. این دستگاه‌ ها معمولاً دارای سیستم مسیریابی هوشمند هستند، که می توانند به طور حرفه ای در فضا حرکت کنند و هر نقطه‌ ای را که تمیز نشده است، شناسایی و پاکسازی کنند. این دستگاه نمونه‌ ای بارز از پیشرفت تکنولوژی بوده، که باعث صرفه جویی در زمان و انرژی، برای جارو کردن محیط خانه، می شود.

عملکرد و کارایی جاروبرقی رباتیک چگونه است؟

نکات و راهنمای خرید جارو شارژی رباتیک

اگر شما هم به فکر خرید یک دستگاه جاروی رباتیک هستید و می خواهید برای خانه یا برای جهیزیه خود یک جاروبرقی رباتیک را خریداری کنید، ابتدا می بایست قبل از خرید یک سری نکات مهم را رعایت کنید تا بتوانید یک خرید با کیفیت و مطمئن را داشته باشید. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تمام نکات مهم در خرید یک جارو رباتیک با کیفیت را نام ببریم.

1- قیمت جارو رباتیک

جارو های رباتیک به دلیل وجود امکانات و قابلیت های زیادی که دارند دارای قیمت نسبتاً بالایی می باشند. به همین دلیل ابتدا با توجه به بودجه خود و هزینه ای که می توانید صرف خرید این دستگاه کنید گزینه های موجود را انتخاب کنید. در فروشگاه دومینو کالا به دلیل وارد کننده بودن، قیمت های منصفانه تری برای جارو های رباتیک در نظر گرفته شده است و شما می توانید با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید جاروبرقی رباتیک با قیمت عالی و پایین در فروشگاه دومینوکالا

2- نیاز سنجی

انتخاب جاروهای رباتیک با توجه به چیدمان خانه و نوع کف پوش تعیین می شود. لازم به ذکر است که بدانید، برخی از مدل های جارو رباتیک تنها در کف های سخت کارایی دارند در حالی که بعضی مدل ها بر روی فرش کارایی دارند. پس با بررسی خانه خود می بایست انتخاب کنید. و باید حتماً این نکته را در نظر بگیرید که چه نوع کف پوشی را قرار است جارو کنید و یا ضخامت فرش های شما چقدر است.

انتخاب جارو رباتیک با توجه به نوع کف پوش خانه شما

3- حیوانات خانگی

بیشتر جارو های رباتیک می توانند برای تمیز کردن موهای حیوانات خانگی مناسب باشند و تقریباً تمامی موهای حیوانات خانگی را هم از روی کف های سرامیکی، پارکت، موکت، فرش و … بردارند. البته فراموش نکنید بعد از اینکه جاروبرقی تمامی مو ها را از زمین جمع کرد باید حتماً برس ها و فیلتر ها را تمیز کنید تا هیچوقت فرسوده نشود و عمر طولانی تری داشته باشد.

تمیز کردن موهای حیوانات خانگی با جارو رباتیک

4- قدرت مکش

قدرت مکش یکی از اصلی ترین مولفه های انتخاب جارو رباتیک است، که هر چقدر مکش آن بیشتر باشد ایده آل تر است و شما می توانید به راحتی با استفاده از آن محیط خانه خود را تمیز کنید و سرعت عمل بیشتری نیز به جارو کشیدن شما می دهد.

قدرت مکش جاروبرقی رباتیک

5- تخلیه خودکار

جدید ترین مدل های جارو رباتیک دارای پایه‌ های شارژ و تخلیه زباله خودکار هستند، به این صورت که اگر سطل زباله در وسط مسیر پر شود، جاروبرقی رباتیک می تواند مخزن خود را خالی کند و سپس دوباره به تمیز کردن ادامه دهد. این ویژگی می تواند شما را از زحمت خالی کردن مخزن زباله نجات ‌دهد. همچنین بیشتر پایه‌ های رباتیک می‌ توانند به مدت طولانی گرد و غبار را نگه دارند و از آنجایی که گرد و غبار و زباله در کیسه گرد و غبار، جمع‌ آوری می‌ شود، تعویض کیسه بسیار آسان تر خواهد بود.

تخلیه زباله خودکار در جدیدترین مدل های جارو رباتیک

6- اتصال به WiFi

این قابلیت به شما امکان کنترل از راه دور و تنظیمات بهبود یافته از طریق اپلیکیشن را می‌ دهد. مدل های پیشرفته جارو رباتیک به وای فای خانه شما متصل شده و از طریق یک برنامه از راه دور کنترل می شوند. البته کارایی و کاربرد این قابلیت بر اساس شرکت سازنده و مدل جاروبرقی متفاوت است. با این قابلیت شما می توانید از راه دور ربات را روشن یا متوقف کنید، جارو کشیدن و تمیز کردن را برنامه‌ ریزی کرده و حتی قدرت مکش را نیز افزایش یا کاهش دهید.

اتصال به WiFi در جاروبرقی های رباتیک

7- اندازه فضای محیط

قبل از خرید جارو رباتیک بهتر است اول از همه بزرگی خانه خود را در نظر بگیرید. برخی از مدل های جاروبرقی‌ رباتیک در محیط‌ های کوچک مانند آپارتمان‌ ها و خانه‌ های کوچک کارایی بهتری دارند، در حالی که برخی مدل ها برای فضای خانه هایی تا 200 متر مربع با اتاق‌ های متعدد و چند طبقه کارایی بهتری دارند. به همین علت انتخاب جارو مناسب شما تا حد زیادی به اندازه فضای خانه شما بستگی دارد.

خرید جارو رباتیک با توجه به اندازه محیط زندگی شما

8- ارتفاع جارو رباتیک

در هنگام خرید جاروی رباتیک باید این نکته را مد نظر داشته باشید که برای نظافت زیر تخت و مبلمان چقدر فضا وجود دارد تا جارو رباتیک بتواند به راحتی از زیر آن ها عبور کند. مدل هایی با ارتفاع 3.5 اینچ به احتمال زیاد نمی‌ توانند زیر کاناپه و کمد حرکت کنند، در حالی که مدل هایی با ارتفاع کمتر از 2.5 اینچ به راحتی در فضا های تنگ حرکت می کنند.

ارتفاع جارو رباتیک

9- تی کشیدن

برخی از جارو های رباتیک، ‌دارای مخزن آب و پد میکروفایبر هستند. که این ویژگی به راحتی می تواند برای لکه‌ های سبک و سنگین مؤثر باشد. و برخی از جارو برقی رباتیک نیز به راحتی می‌ تواند لکه‌ های روغنی و سنگین را به خوبی تمیز کنند. اگر بخش زیادی از کف خانه شما از پارکت، سرامیک و جنس های مشابه ساخته شده باشد، جارو برقی‌ های رباتیک به عنوان یک گزینه بسیار مناسب، برای تمیز کردن خانه شما به حساب می آید.

تمیز کردن لکه های روغنی و سنگین با جارو رباتیک

10- امکان تشخیص پله و تغییر ارتفاع

یکی دیگر از ویژگی های یک جارو رباتیک خوب، تنظیم ارتفاع آن است. ارتفاع چرخ‌ ها نقش مهمی در عملکرد جارو برقی، روی سطوح مختلف دارد. اگر ارتفاع جارو رباتیک قابل تنظیم باشد، شما می‌ توانید به راحتی آن را بر اساس نوع کف‌ پوش و فرش‌ های خود تنظیم کند، تا بهترین عملکرد را بر روی هر سطح داشته باشد. جاروهای رباتیک با قابلیت تشخیص پله و تنظیم ارتفاع، بهترین مسیر را برای تمیز کاری انتخاب کرده و از سقوط جلوگیری می‌ کنند. پس این نکته جزء موارد بسیار مهم برای انتخاب بهترین جاروبرقی‌ های رباتیک، محسوب می‌ شود.

امکان تشخیص پله و تنظیم ارتفاع در جاروبرقی رباتیک

11- زمان بندی

نکته ای دیگر که در هنگام خرید جارو برقی رباتیک باید در نظر بگیرید، امکان زمان‌ بندی برای فعالیت دستگاه است. برای مثال، شما می‌ توانید جارو را به‌ گونه‌ ای برنامه‌ ریزی کنید که وقتی کسی در خانه حضور ندارد، خانه را تمیز کند. و زمانی که، به منزل باز می‌ گردید، خانه‌ ای تمیز و بدون زباله را مشاهده کنید.

زمان بندی در جاروبرقی های رباتیک

12- فیلتراسیون

فیلتر ها را می توان یکی از اصلی ترین اجزای جاروهای رباتیک دانست. مدل‌ های مختلف جاروبرقی رباتیک بسته به کیفیت فیلتر، تعداد دفعات نیاز به تعویض و در دسترس بودن آن‌ ها متفاوت است. اگر فردی در خانواده شما آسم دارد و یا به برخی مواد حساسیت‌ زا، حساس است، حتما مدلی با راندمان بالا یا با فیلتر (HEPA) انتخاب کنید. چرا که بهترین نوع فیلتر، فیلتر هپا است. این فیلتر تا ۹۹.۷% از گرد و خاک را از سطح فرش جمع‌ آوری می‌ کنند. به علاوه، فیلتر هپا قابلیت جمع‌ آوری ذرات با ضخامت ۰.۳ میکرون را نیز دارد.

جاروبرقی رباتیک با قابلیت فیلتر هپا

انواع حالت‌ های تمیز کردن در جارو رباتیک

به طور کلی جارو های رباتیک دارای حالت های مختلفی برای تمیز کردن هستند، که شامل:

حالت خودکار: این حالت برای تمیز کردن عمومی به کار برده می شود. معمولاً در این حالت جارو رباتیک تا زمانی که باتری تمام شود، کار می‌ کند.

حالت نقطه‌ ای: با استفاده از این حالت، جارو ربات بر روی یک منطقه کثیف خاص متمرکز می‌ شود.

حالت توربو: این حالت برای تمیز کردن بیشتر آلودگی و گرد و غبار کاربرد دارد، اما ممکن است صدای بیشتری داشته باشد.

حالت حاشیه: در حالت حاشیه، جاروبرقی رباتیک بیشتر از قبل به تمیز کردن لبه‌ ها و گوشه‌ ها می پردازد.

حالت بی‌ صدا: این حالت به کاهش سر و صدا در حین تمیز کردن کمک کرده و برای زمانی که در خانه هستید، بسیار مفید است.

حالت کنترل از راه دور: این ویژگی به شما این امکان را می‌ دهد تا، ربات را از راه دور توسط ارتباط Wi-Fi کنترل کنید.

مدل های مختلف تمیزکردن در جاروبرقی رباتیک

بهترین برند های جاروبرقی رباتیک

لازم به ذکر است که بگوییم در بازار ایران به علت های متفاوتی مانند تحریم‌ ها، قیمت دلار و بسیاری موارد دیگر، برند های کاملی از جارو های رباتیک وجود ندارد و بسیاری از برند های محبوب، با کیفیت و قدرتمند دنیا در ایران فعالیت نمی‌ کنند. اما با توجه به اینکه دومینو کالا یک فروشگاه اصلی وارد کننده محصولات معروف و خارجی بوده، از برند های زیادی، جارو رباتیک را در دسترس عموم قرار داده تا شما خریدی راحت تر داشته باشید. برای مشاهده جارورباتیک ها فقط کافیست که به سایت اینترنتی دومینو کالا مراجعه کنید.

جمع بندی

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا زندگی در بخش‌ های مختلفی ساده تر از گذشته شود. یکی از این بخش‌ ها تمیز کردن خانه است. جاروبرقی‌ های رباتیک می‌ توانند به راحتی خانه را بدون دخالت شما و حتی در زمان عدم حضور شما در خانه تمیز کنند. شما می توانید با خرید یک جارو رباتیک مناسب طبق نکته هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، خریدی بسیار عالی داشته باشید.

تمیز کردن خانه بدون دخالت شما با جاروبرقی رباتیک

خرید جارو شارژی رباتیک

شما برای خرید جارو برقی رباتیک فقط کافیست به فروشگاه اینترنتی دومینو کالا مراجعه کنید، تمامی برند های جارو های رباتیک با توضیحات کامل تر و قیمت مناسب تر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما با خرید از دومینو کالا تجربه یک خرید امن و با کیفیت را خواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی دومینو کالا

فروشگاه دومینو کالا در سال ١٣٩٠ با هدف ورود به عرصه محصولات داخلي در زمينه پخش محصولات الکتریکی خانگی فعاليت خود را آغاز نمود و امروزه بعد از گذشت سالها مي توانيم با افتخار با توجه به كيفيت بالا و خدمات پس از فروش و رضايت مشتريان، به عنوان يكي از پخش کنندگان بخش خصوصی در خدمت مشتريان عزيز باشيم.

جارو رباتیک چه اندازه ای از زباله را جمع می کند؟

سوالات متداول راهنمای خرید جارو رباتی

  • جاروی رباتیک می تواند چه سایزی از زباله را جمع آوری کند؟

    دهانه ورودی جارو های رباتیک به اندازه سایز دهانه جاروبرقی های معمولی است و قدرت جمع آوری زباله به اندازه یک باتری نیم قلم را دارد، به علاوه فیلتر های این محصولات قابلیت جذب گرد و غبار های خیلی ریز را نیز دارند.

  • آیا جارو های هوشمند قابلیت رفتن به اتاق ها را دارند؟

    در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم بله، سیستم هوشمند جارو های رباتی قابلیت شناسایی محل را دارند و می توانند حتی از درگاه اتاق هایی تا ارتفاع کم تر از دو سانتی متر، عبور کنند. این ربات وارد اتاق شده و بعد از انجام نظافت خارج می شوند.

  • آیا جارو برقی های رباتیک می توانند از روی زمین به روی فرش بروند یا از روی فرش به روی زمین یا موکت بروند؟

    در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم بله، سیستم هوشمند جارو های رباتی قابلیت شناسایی محل را دارند و می توانند حتی از درگاه اتاق هایی تا ارتفاع کم تر از دو سانتی متر، عبور کنند.

  • این ربات وارد اتاق شده و بعد از انجام نظافت خارج می شوند.

    بله؛ بیشتر جارو های رباتیک قابلیت بالا رفتن از سطح زمین به روی فرش و موکت تا ارتفاع دو سانتی متر را به راحتی دارند.

  • جارو رباتیک چگونه کار می‌ کند؟

    جارو رباتیک با استفاده از سنسور ها و کنترل‌ های هوشمند، به صورت خودکار در خانه شما حرکت کرده و از طریق برس ها و قدرت مکش خود، ذرات و آلاینده‌ های روی زمین را به راحتی جمع‌ آوری می‌ کند.

  • آیا جارو رباتیک می‌ تواند موانع را شناسایی کند؟

    بله جارو رباتیک با استفاده از سنسور های خود، موانع را تشخیص داده و از برخورد با آن‌ ها جلوگیری می‌ کند.

  • قیمت جارو برقی رباتیک چقدر است؟

    قیمت این ربات‌ ها با توجه به نوع دستگاه، برند و سایر ویژگی‌ های آن متغیر است. اما به‌ طور تقریبی، قیمت جارو برقی‌ های رباتیک در بازار ایران بین ۵ میلیون تومان الی 50 میلیون تومان است.

برچسب ها: