اما برای اینکه قهوه یا اسپرسو خوش طعم و دلچسب داشته باشیم، نیازمند خرید قهوه ساز یا اسپرسوساز هستیم.

اما همانطور که می دانید مارکها و برندهای زیادی از قهوه سازها وجود دارند که شناخت بهترین آنها نیازمند صرف وقت زیادی می باشد.

از این رو در این مقاله قصد داریم چندین نکته مهم در ارتباط با خرید قهوه ساز را ارائه دهیم تا با خواندن آن در زمانی کوتاه بتوانید مناسب ترین، با کیفیت ترین و مرغوب ترین اسپرسو ساز را با صرف هزینه مناسب تهیه کنید.

قبل از اینکه وارد نکات خرید شویم باید بدانید که نحوه درست کردن قهوه در تمامی دستگاه ها یکی می باشد. یعنی برای اینکه بتوانید قهوه تهیه کنید ابتدا باید آن را به وسیله آسیاب، خرد و ریز کرده و در نهایت آن را به حالت پودر در بیاورید.

علت این کار این است که با فشار بخار و عبور از ذرات ریز قهوه، نوشیدنی شما طعم بسیار مناسب تری ارائه می دهد. اما فقط این کار جوابگو نمی باشد، زیرا دستگاه ها دارای تجهیاتی هستند که هر کدام روش دم آوری متفاوتی ارائه می دهند و به همین سبب طعم قهوه ها فرق خواهد کرد. یعنی دمای آب جوش، مدت زمان دم آوری، فشار بخار از مهمترین عوامل اثر گذار بر طعم قهوه بوده که در قهوه سازها یکسان نیست. پیشنهاد میکنیم مقاله؛ خواص، فواید و مظرات قهوه چیست؟ و زیاد خوردن قهوه چه تاثیری بر بدن انسان دارد.

مهمترین نکات قبل از خرید قهوه ساز

در ادامه قصد داریم چندین نکته با ارزش را در ارتباط با خرید قهوه ساز ها ارائه دهیم. با مطالعه هر یک از این نکات میتوانید دستگاه مورد نظر خود را با توجه به بودجه مورد نظر خریداری کرده و از خوردن انواع نوشیدنی های کافئین دار لذت ببرید. پیشنهاد میکنیم راهنمای خرید 12 مدل از بهترین اسپرسو ساز تمام اتوماتیک را مطالعه کنید.

انتخاب بر حسب سلیقه

اولین نکته در خرید اسپرسو ساز، انتخاب بر حسب سلیقه می‌باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند قهوه سازی را انتخاب کنند تا همه کارها را با دستان خود انجام دهند. یعنی صفر تا صد دم کردن قهوه را دستی بر عهده بگیرند. خب انجام این کار به طور حتم زمان و ظرافت زیادی را به خرج می دهد و برای خانم های خانه دار این گزینه مناسب است. اما اگر علاقمند هستید که در زمان کمتری قهوه آماده کنید، انتخاب شما باید قهوه ساز برقی نوع قطره ای باشد. زیرا تنها وقتی که از شما خواهد گرفت فقط ریختن آب در مخزن، ریختن پودر قهوه در دستگاه می باشد. اما اگر در طول روز قهوه زیاد میل می کنید، انتخاب قهوه ساز نوع برنامه پذیر انتخاب بهینه تری است.

انتخاب قهوه ساز بر حسب سلیقه

توجه به تعداد و ظرفیت خروجی قهوه

نکته بعدی که بسیار مهم است توجه داشتن به خروجی و ظرفیت قهوه می باشد. مثلا اگر شما یک زوج هستید دیگر نیاز نیست اسپرسوساز بزرگ خریداری کنید. با توجه به نیاز شما به قهوه باید دستگاه با ظرفیت مناسب خریداری کنید. زیرا خروجی تهیه قهوه در قهوه سازها یکسان نبوده و از یک فنجان تا یک قوری چند نفره در هر دم آوری آماده می شود.

حجم دستگاه

قبل از خرید ابتدا باید مکان قرارگیری دستگاه را مشخص کنید. میزان قرار گیری با توجه به فضای در اختیار مشخص می شود. مثلا قرارگیری در میز آشپزخانه، یا قرار گیری در داخل کابینت که باید حتما به آن توجه داشته باشید.

حجم دستگاه

قابلیت برنامه پذیری

اسپرسوسازهای موجود در بازار در دو نوع دستی و غیر دستی موجود هستند که با توجه به نیاز می توانید آن را خریداری کنید. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که میل به نوشیدن قهوه در شما زیاد است و یا عموما خانواده پرجمعیتی هستید و دید و بازدید در خانه شما زیاد است می توانید نوع برنامه پذیر را انتخاب کنید. عموما با استفاده از پنل های لمسی و یا بکارگیری WiFi می توان قهوه ساز را روشن و آن را برای دم کردن قهوه آماده کرد. قطعا استفاده از این امکانات قیمت بالاتری نیز دارد.

قابلیت برنامه ریزی

انواع فیلتر قهوه

نوع فیلترهای بکار رفته در هر قهوه ساز با یکدیگر فرق می کند که باید به آن نیز توجه ویژه داشته باشید. فیلترهای موجود در دستگاه یا ثابت هستند و یا از نوع یکبار مصرف می باشند. قطعاً نوع ثابت برای افرادی که علاقمند به هزینه دادن اضافی نباشند، انتخاب خوبی است. اما باید بعد از هر بار استفاده خوب تمیز و شسته شود. اما نوع بهداشتی تر آن نوع تعویضی بوده که از نظر بهداشتی فوق العاده مناسب ولی باید هر بار هزینه فیلتر را از جیب پرداخت کنید.

نکات ارائه شده در بالا مربوط به تمامی اسپرسوسازها چه برقی و چه غیر برقی می باشد. اما در ادامه قصد داریم توجه شما را به نوع برقی غیر اتوماتیک جلب کنیم. قطعا دستگاه های نوع برقی طرفداران بسیار زیادی داشته و از این رو لازم دانستیم نکاتی را راجع به آن بازگو کنیم که راهنمای مناسبی برای خرید شما باشد.

  • شاید بارها اسم اسپرسو یا قهوه را شنیده باشید، اما آیا می دانید چند مدل قهوه داریم و هر کدام چه خواصی دارند، پیشنهاد میکنم مقاله؛ انواع قهوه را بخوانید.

قدرت الکتریکی و بخار دستگاه

قدرت موتور بکارگیری شده در دستگاه های برقی قطعا در کیفیت و بهبود قهوه تولیدی اثر گذار می باشد. زیرا می تواند دمای آب را به خوبی بالا برده و گرمای مناسب را برای تهیه قهوه به ما بدهد. اما جز دوم دستگاه، مربوط به فشار بخار آب می باشد که قطعا در طعم قهوه تاثیر بسزایی داشته و برای تهیه کاپوچینو و کف شیر می تواند اثر گذار باشد. پس قدرت بالا با توجه به نوع مصرف خانگی و یا استفاده در کافه ها و قدرت فشار بخار بالا مهمترین نکته در خرید اسپرسو ساز می باشد.

نوع پرتا فیلترها

سطح کیفی هر دستگاهی با نوع پورتافیلتر آن مشخص می شود. پرتافیلتر از یک دسته پلاستیکی و بدنه استیل ساخته می شود و میزان وزن آن برا استقامت دستگاه تاثیر گذار خواهد بود. دو نوع سبد پرتافیلتر وجود دارد که یکی به صورت فشرده بوده که پودر را در ظرف خود فشار داده و دیگری غیر فشرده می باشد. یکی از شناخت اسپرسوسازهای خانگی، پورتافیلتر با سبد فشرده می باشد. عموما برخی از برندها نیز طراحی های مختلفی برای ظرف در نظر میگیرند که علت آن هم مشخص است. تهیه قهوه برای تمامی حالت های قهوه می باشد. یعنی ظروف به گونه ای است که می توان هم در درون آن پودر، پد و یا کپسول قهوه قرار داد.

طراحی و جنس بدنه قهوه ساز

قطعا مهمترین نکته در خرید قهوه ساز نوجه به جنس و طراحی بدنه دستگاه می باشد. زیرا طراحی های زیبا و دلربا باعث حفظ دکوراسیون خانه شده و جنس بدنه نیز به طور مستقیم به طول عمر آن ارتباط خواهد داشت. عموما استفاده از بدنه استیل ضد زنگ بهترین انتخاب می باشد.

چند کاره بودن قهوه ساز

عموما برندهای مختلف برای جذب بیشتر مخاطبان خود، اسپرسوساز چند کاره می سازند. یعنی از دستگاه می توان علاوه بر تهیه قهوه و کاپوچینو، قهوه فرانسوی نیز تهیه کرد. وجود چندین عملکرد در یک دستگاه قطعا محبوبیت آن را بالا خواهد برد.

درست کردن قهوه و اسپرسو تلخ و شیرین

معرفی انواع برند های محبوب به ترتیب پرفروش ترین ها:

حالا در بالا کامل به دستگاه های ساخت اسپرسو و قهوه ساز بصورت کامل پرداخت ایم و یک لیست کامل از معرفی بهترین و پرفروش ترین برند های موجود بازار که از محبوب ترین مدل ها را به ترتیب براتون آورده ایم شامل:

امیدواریم با خواندن نکاتی که در این مقاله ارائه شده است بتوانید مناسب ترین قهوه ساز را با توجه به نیاز خود و همچنین قیمت تهیه کنید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برچسب ها: