انواع جاروبرقی

همانطور که گفتیم، جارو برقی ها به علت پر طرفدار بودن در انواع مختلفی طراحی و تولید شده اند و شما می توانید بسته به نیاز خود، مدل مورد نظرتان را خریداری کنید. اما در حالت کلی جارو برقی ها شامل:

  • جاروبرقی‌ های سطلی

یکی از اولین مدل های جاروبرقی، جارو برقی های خانگی بوده، که این مدل برای مصارف خانگی و اداری مناسب تر است. و در طرح و اندازه های مختلفی به بازار عرضه می شود. جاروبرقی های سطلی به صورت کیسه ای، سطلی یا بدون کیسه می باشند.

  • جاروبرقی کیسه‌ ایی

این مدل از جاروبرقی دارای کیسه های کاغذی، پلیمری و یا پارچه ای هستند و شما بسته به مدل جاروبرقی کیسه ای می توانید از مدل های مختلفی استفاده کنید، همچنین این کیسه ها دائمی و یکبار مصرف هستند.

  • جاروبرقی بدون کیسه مخزن دار

جاروبرقی های بدون کیسه یا مخزن دار یکی دیگر از انواع جارو برقی هستند، که گرد و غبار و زباله های موجود در قوطی را فشرده می کنند و پس از پر شدن قوطی آن را خالی و تمیز می کنند و می توان دوباره از آن استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که، این مدل جاروبرقی مخزن دار برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند و به گرد و غبار حساسیت دارند توصیه نمی شود.

  • جارو برقی ایستاده

جاروبرقی های ایستاده به مدل هایی گفته می شود، که دارای سطل زباله، موتور و پدال بر روی بدنه بوده و بدون شلنگ هستند. این مدل از جاروبرقی ایستاده در بازار بسیار پر طرفدار و پر فروش هستند و جزو جارو های کم جا و سبک به حساب می آیند، به همین علت در ادامه قصد داریم به بررسی کامل این مدل از جارو برقی ها بپردازیم.

راهنمای خرید بهترین مدل های جاروبرقی ایستاده

جاروبرقی ایستاده چیست؟

جاروبرقی ایستاده از جدید ترین مدل های جارو برقی در بازار است که به شکل ایستاده طراحی شده و با جاروبرقی های معمولی فرق دارد. در حالت کلی این مدل از جاروبرقی، شباهت زیادی به دسته جاروبرقی های معمولی داشته و هیچگونه سطل جداگانه ای برای حرکت کردن روی زمین ندارد. این مدل از جاروبرقی ها، دارای ابعاد کوچک بوده و وزن پایینی نیز دارند؛ به همین دلیل می توانید از آنها در قسمت های مختلف خانه به راحتی استفاده کنید. به علاوه این مدل جاروبرقی ها، دارای یک مخزن کوچک در قسمت دسته خود هستند. که این مخزن، قسمت جمع آوری زباله است، دکمه خاموش و روشن شدن این جاروبرقی نیز بر روی دسته آن قرار گرفته است.

جاروبرقی ایستاده مناسب چه کسانی است؟

در حالت کلی، جارو ایستاده برقی مختص عموم افراد با هر نوع سبک زندگی طراحی شده است. اما اگر در خانه شما فرش و موکت های زیادی وجود ندارد، خرید یک جاروبرقی ایستاده می تواند انتخاب خوبی برای تمیز کردن گرد و خاک و مو های حیوانات باشد. جاروبرقی های عمودی یا همان ایستاده بسیار کاربر پسند هستند زیرا علاوه بر اینکه ظاهر جذابی دارند، بسیار سبک اند و همیشه آماده انجام نظافت هستند. این مدل ها اغلب اندازه کوچکی دارند و از همین رو فضای زیادی در کمد یا انباری شما اشغال نمی کنند و برای خانه های کوچک نیز مناسب هستند. اما در هنگام خرید این نوع جارو برقی نیز شما مستلزم رعایت یک سری نکات مهم هستید، که ما در ادامه می خواهیم به بررسی این نکات مهم بپردازیم.

نکات مهم در هنگام خرید جاروبرقی ایستاده

خرید جاروبرقی ایستاده نیز مانند خرید سایر لوازم برقی بسیار مهم است چرا که شما هزینه ای بابت آن می پردازید و می بایست جاروی شما کاربردی و به صرفه باشد. اما در حالت کلی، نکات مهم در هنگام خرید جارو ایستاده برقی شامل:

ابعاد محیط مورد نظر

اولین نکته ای که شما می بایست در هنگام خرید جارو برقی ایستاده به آن توجه ویژه ای داشته باشید، ابعاد محیطی است که قصد خرید جارو برقی برای آن را دارید، زیرا برای محیط های کوچک می توانید از جارو هایی با قدرت کم تر استفاده کنید و برای محیط های بزرگ نیز می توانید به سراغ پر قدرت ترین ها بروید.

عملکرد قدرت خلاء

برای تعیین عملکرد توان خلاء دو شاخص اصلی وجود دارد که شامل؛ میزان مکش آب و جریان هوا است. مکش آب با شاخص H۲O mm ،mbar یا kPa اندازه گیری می‌ شود. این شاخص نشان دهنده نیروی مکش است و پارامتر مرجع برای جاروبرقی مایعات و مواد سنگین به حساب می‌ آید. جریان هوا نیز بر حسب m3/h یا L/s اندازه گیری می شود. این شاخص حجم هوای ورودی را بیان می‌ کند و پارامتر مرجع برای مکش ریز گرد و غبار و مواد سبک است، پس بسیار مهم است که در هنگام خرید این دو مورد را مورد بررسی قرار دهید.

قدرت موتور

همیشه قدرت موتور بر حسب وات، کیلو وات یا HP نشان داده می‌ شود و بستگی به نوع و تعداد موتور هایی که جاروبرقی به آن‌ ها مجهز شده، دارد. انتخاب تعداد موتور باید متناسب با کاربرد و مقدار زباله‌ ای باشد که جاروبرقی ایستاده برای آن طراحی شده است. در جاروبرقی‌ های ایستاده معمولاً از دو نوع موتور ۱ مرحله‌ ای یا ۲ مرحله‌ ای استفاده می‌ شود. که موتور های ۱ مرحله‌ ای با جریان هوای بیشتر و موتور های ۲ مرحله‌ ای با خلاء بیشتر مشخص می‌ شوند.

کم صدا بودن

یکی دیگر از پارامتر هایی که در هنگام خرید جاروبرقی ایستاده باید به آن توجه کنید، سطح نویز یا همان صدا است، که بر حسب دسی بل dB(A) بیان می‌ شود. البته این شاخص رابطه مستقیمی با کارایی دستگاه ندارد اما بر راحتی و سهولت استفاده شما در خانه تاثیر دارد. پس در هنگام خرید به این نکته نیز دقت کنید.

طراحی ظاهری

نکته دیگری که در هنگام خرید جارو ایستاده می بایست مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد ساختار جاروبرقی است. چرا که طراحی ظاهری جاروبرقی ایستاده باید قدرتمند و با کیفیت باشد. بدنه جارو برقی ها عموماً از پلاستیک فشرده و با کیفیتی ساخته شده اند و در هنگام خرید باید حتماً به این نکته دقت داشته باشید که جاروبرقی شما از هر لحاظی مجهز باشد.

لوازم جانبی جاروبرقی های ایستاده

معمولاً هر جاروبرقی مجهز به لوازم جانبی مختلفی برای انجام انواع کارهای نظافتی در نقاط مختلف خانه است. در مرحله انتخاب جارو، لازم است تعداد و نوع لوازم جانبی عرضه شده و ویژگی‌ های اضافی توصیه شده بررسی شود. متداول‌ ترین لوازم جانبی جارو برقی های ایستاده، علاوه بر شیلنگ مکش، میله و لوله‌ ها، عبارتند از:

لنس تخت: برای جمع‌ آوری خاک از شیار های باریک
برس گرد: برای جارو کردن سطوح ظریف
برس دو کاره: برای تمیز کردن کف‌ های سخت و فرش و موکت
برس مرطوب/اسکاج: برای جمع کردن مایعات

لیست بهترین مدل های جاروبرقی ایستاده در بازار

به دلیل پر طرفدار بودن این مدل از جارو برقی ها برند های زیادی در زمینه تولید آن ها فعالیت دارند، و به قدری زیاد هستند که نمی توان به تمامی آن ها پرداخت. اما اگر شما هم قصد خرید یک جارو ایستاده برقی را دارید که از لحاظ کیفیت و کارایی قابل اطمینان باشد، پس حتماً این بخش را مطالعه کنید. چرا که ما در ادامه قصد داریم به معرفی چند مدل از بهترین جاروبرقی های ایستاده در بازار بپردازیم.

جارو برقی عصایی سایا مدل مرلین

جارو برقی عصایی سایا مدل مرلین

جارو برقی عصایی سایا مدل مرلین توسط برند معتبر سایا که زیر مجموعه برند پارس خزر بوده، تولید شده است. این برند در کشور ایران فعالیت می‌‌ کند و محصولاتی که تولید می‌ کند جزء تولیدات ملی به حساب می‌ آیند. به همین علت کیفیت ساخت بالا و در عین حال قیمت بسیار مناسبی دارند. این جارو برقی عصایی با طراحی خاص و منحصر به فردی تولید شده است و دارای رنگ بندی های متنوعی می‌ باشد. این جارو برقی ایستاده عصایی سایا مدل مرلین به فیلتر هپا مجهز شده است. وجود فیلتر هپا برای افرادی که دچار بیماری‌ های مانند آلرژی و آسم هستند بسیار مناسب است.

جدول مشخصات جارو برقی عصایی سایا مدل مرلین

مشخصات مقدار
برند سایا (پارس خزر)
مدل مرلین
نوع جارو عصایی و دستی
قدرت مکش500 وات
توان مصرفی500 وات
طول کابل9 متر
ظرفیت مخزن8 لیتر
نوع فیلتر خروجیHEPA
جنس بدنهپلاستیکی

جارو برقی ایستاده تفال UY5115

جارو برقی ایستاده تفال UY5115 محصولی با کیفیت می باشد که توسط برند تفال تولید شده است. این جارو برقی ایستاده تفال مدل UY5115 از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار می باشد. جنس بدنه این جارو از پلاستیک ساخته شده است و رنگ بدنه آن نیز مشکی می باشد.

بدنه ی این جارو برقی، جدای از مقاومت بسیار بالایی که دارد، به سبب رنگ شیک و خاصی که از آن بهره می برد، دارای ظاهری شیک، زیبا و جذاب نیز می باشد. درون این جارو برقی یک عدد مخزن از جنس پلاستیکی تعبیه شده است که ظرفیت بالا و برابر با 1.2 لیتر دارد. ظرفیت بالای مخزن این جارو برقی ایستاده تفال UY5115 موجب می شود تا دیر به دیر پر شود. البته در صورت پر شدن نیز این مخزن قابلیت جدا سازی دارد و می توان با جدا کردن آن را خالی کرد و مجددا در جایی که بود، تعبیه کرد.

جارو برقی ایستاده تفال UY5115

جدول مشخصات جارو برقی ایستاده تفال UY5115

مشخصات مقدار
برند تفال
مدل UY5115
نوع جارو عصایی و دستی
قدرت مکش750 وات
توان مصرفی2000 وات
طول کابل6 متر
ظرفیت مخزن1.2 لیتر
نوع فیلتر خروجیHEPA
جنس بدنهپلاستیکی

جاروبرقی ایستاده فکر استارکی STARKY OKO

جاروبرقی ایستاده فکر مدل STARKY OKO، قابلیت استفاده هم به صورت دستی و هم به صورت ایستاده را دارا می باشد. توان مصرفی کم و قدرت مکش 220 باعث کسب رتبه خوب در میزان مصرف انرژی در این جاروبرقی شده است.

این جاروبرقی فکر مدل استارکی با توان مصرفی 800 وات توانسته رتبه مصرفی B را به خود اختصاص دهد. قدرت مکش بالای این محصول در کنار وزن بسیار کم آن باعث می شود، انتخاب مناسب برای خانواده‌ شما باشد. وجود حالت سازگار با بدن (طراحی ارگونومیک) در دسته یکی از مشخصات مهم این جارو است، که باعث سهولت استفاده از آن در طولانی مدت می شود. در ضمن لوله آلومینیومی آن 1 متر، و سیم برقی که برای این جارو برقی انتخاب شده دارای طول 6 متر است که باعث قدرت مانور بالا و شعاع حرکتی 7 متری توسط کاربر می شود.

جاروبرقی ایستاده فکر استارکی STARKY OKO

جدول مشخصات جاروبرقی ایستاده فکر استارکی STARKY OKO

مشخصات مقدار
برند فکر
مدل STARKY OKO
نوع جارو عصایی و دستی
قدرت مکش220 وات
توان مصرفی800 وات
طول کابل6 متر
ظرفیت مخزن1.2 لیتر
نوع فیلتر خروجیHEPA
جنس بدنهپلاستیکی

جارو برقی تفال مدل UY5118 ایستاده و دستی

جاروبرقی ایستاده تفال UY5118 دارای یک عدد موتور قدرتمند و پر سرعت می باشد که توان مصرفی این موتور برابر با دو هزار وات است. این جارو فاقد کیسه بوده و دارای یک عدد مخزن 1/2 لیتری می باشد. میزان ظرفیت این مخزن بالا می باشد و موجب می شود که دیر به دیر پر شود. قابلیت جدا سازی مخزن و خالی کردن آن نیز در این جارو برقی وجود دارد. جنس این مخزن نیز پلاستیکی است و مقاومت بالایی دارد.

دستگیره ی این جارو کاملا ارگونومیک می باشد و طراحی و ساخت بسیار مناسبی دارد.میزان قدرت مکش در این محصول هفتصد و پنجاه وات می باشد. در این جارو قابلیت تنظیم قدرت مکش نیز وجود دارد که با وجود چنین قابلیتی شما می توانید قدرت مکش را تنظیم و انتخاب بکنید. این جارو هم قابلیت استفاده به صورت عصایی (ایستاده) و هم قابلیت استفاده به صورت دستی را دارا می باشد.

جارو برقی تفال مدل UY5118 ایستاده و دستی

جدول مشخصات جارو برقی تفال مدل UY5118 ایستاده و دستی

مشخصات مقدار
برند تفال
مدل UY5118
نوع جارو عصایی و دستی
قدرت مکش750 وات
توان مصرفی2000 وات
طول کابل6 متر
ظرفیت مخزن1.2 لیتر
نوع فیلتر خروجیHEPA
جنس بدنهپلاستیکی

ختم کلام

جارو برقی های ایستاده را می توان جزو پر مصرف ترین انواع جارو برقی دانست، چرا که مانند سایر جارو ها جا گیر و سنگین نیستند و شما می توانید به راحتی هر چه تمام تر از آن ها استفاده کنید. در این مقاله ما سعی کردیم تا شما را در هنگام خرید جارو ایستاده برقی راهنمایی کنیم، امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

خرید جاروبرقی ایستاده

شما برای خرید هر کدام از جاروبرقی های ایستاده فوق فقط کافیست به فروشگاه اینترنتی دومینو کالا مراجعه کنید، تمامی محصول های بالا با توضیحات کامل تر و قیمت مناسب تر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما با خرید از دومینو کالا تجربه یک خرید امن و با کیفیت را خواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی دومینو کالا

فروشگاه دومینو کالا در سال ١٣٩٠ با هدف ورود به عرصه محصولات داخلي در زمينه پخش محصولات الکتریکی خانگی فعاليت خود را آغاز نمود و امروزه بعد از گذشت سالها مي توانيم با افتخار با توجه به كيفيت بالا و خدمات پس از فروش و رضايت مشتريان، به عنوان يكي از پخش کنندگان بخش خصوصی در خدمت مشتريان عزيز باشيم.

سوالات متداول

جاروبرقی ایستاده بهتر است یا جارو برقی مخزن دار؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر کدام از این جارو ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و شما می توانید طبق نیاز خود هر کدام را که می خواهید خریداری کنید.

قیمت جارو ایستاده چقدر است؟

قیمت جاروبرقی های ایستاده مسلماً نسبت به کارایی و برند آن ها مشخص می شود و هر کدام دارای قیمت مجزایی هستند.

جاروبرقی ایستاده ایرانی بخریم یا خارجی؟

برند های ایرانی نیز امروزه توانسته اند با وجود تکنولوژی های پیشرفته خود را به سطح بازار جهانی برسانند، اما اگر برند یا شرکت تولید کننده برای شما مهم است، بهتر است که از برند هایی مانند تفال یا فکر خرید کنید.

برچسب ها: